На вагу золота, або Про пряники та батоги для рівненських маршрутників

Відповідно до розпорядження міського голови Рівного Володимира Хомка, у місті створили тимчасову комісію, яка має дослідити питання забезпечення пасажирським транспортом по вулицях міста, таких як-от: Біла, Млинівська, Олексинська, провулку Робітничий. Причиною послугувало те, що саме ці вулиці місцеві перевізники обслуговують вкрай незадовільно.  Рівняни часто скаржаться, що в цьому мікрорайоні міста вдень маршрутку доводиться чекати хвилин 40. Та й з маршрутів з’їжджають надто рано.

До складу комісії увійшли депутати, патрульні полісмени, представники житлово-комунального господарства, залізниці (бо мова йде і про провулок Робітничий, де є залізничний переїзд). Проте на перше засідання запросили тільки депутатів, представників управління транспорту і перевізників, аби у «вузькому колі» обговорити наболілі питання.

– Найболючішим місцем у нас є забезпечення громадським транспортом вулиці Олексинська. Це маршрути  №43 та 44 – вкрай збиткові. У серпні минулого року на сесії Рівнеради виділили 500 тисяч гривень для часткової компенсації за пільговим перевезенням. Ми надіялися, що нам вдасться заохотити перевізників, які там працюють, заповнити маршрути десятьма одиницями техніки: по 5 маршруток на кожен маршрут. Перевізники працювали добре, в тих жорстких рамках, які ми їм поставили – виконували 90% рейсів щоденно, звіти подавали. Тож п’ять власників транспортних засобів отримували компенсацію за перевезення пільговиків. Однак один із власників маршруток в силу особистих обставин був змушений продати дві маршрутки. Тож наші мрії про десять машин на двох рейсах лишилися мріями, – розповів начальник управління транспорту Віталій Миронюк.

Зараз в управлінні подумують над тим, щоб об’єднати ці два маршрути в один, аби забезпечити транспортом. А ще, щоб перевізники і надалі якісно виконували свою роботу, управління транспорту вчергове виносить на сесію Рівнеради пропозицію виділити кошти для підтримки «маршрутників», які працюють на так званих збиткових маршрутах. Таких, за словами Віталія Миронюка, у Рівному вже десять.

Окрім «пряника»,  із недобросовісними водіями борються і «батогом»: розривають угоди. Лише за минулий рік управління транспорту розірвало угоди із п’ятьма перевізниками. Тож із маршруту з’їхало 25 автомобілів. Коли повторно маршрути виставили на конкурс  – зайшло лише 12.  Тому такий метод боротьби, за словами Віталія Миронюка, не зовсім ефективний.

Найскладнішими вважаються маршрути № 35 та 35А, які проходять по вулиці Білій.

Близько року тому понад три десятки керівників підприємств, які розташовані на вулиці Старицького, звернулися до міського голови з проханням забезпечити працівників громадським транспортом. Тоді було прийняте рішення розділити маршрут 35, на якому працювало 20 транспортних засобів, на два. Спершу були нарікання, поки люди освоїлися, потім ці нарікання вщухли. На жаль, за осінньо-зимовий період ситуація значно погіршилася. І тепер на маршруті із 20 машин в найкращі часи працює 12-13 одиниць. Частина автомобілів розбита, а от щодо решти є питання.

– Рух автобусів ми можемо відстежити за допомогою GPS-навігаторів, які встановлено на всіх транспортних засобах. І чомусь маршрутка, яка мала б їздити по маршруту №35, заробляє гроші на маршруті №39. Так, там веселіше, більший дохід. Але ми не можемо з таким миритися, адже конкурс пройшов він по 35-му маршруту. Є машини, які просто нерегулярно працюють, – зауважує начальник управління транспорту.

Тим не менше на офіційному сайті Рівнеради вже з’явився проект рішення про підвищення тарифу на проїзд у громадському транспорті. Якщо у Рівнераді таке рішення підтримають, то з 1 квітня проїзд в маршрутках зросте до 5 гривень, а у тролейбусах до 3.

– Зрозуміло, що зросла мінімальна зарплата, відповідно і податки, зросла вартість пального, ціни на запчастини теж поповзли вгору. Але разом з тим «маршрутники» графіків не дотримуються, транспортні засоби не прибираються, не підмітаються. Стільці рвані, штори брудні, водії хамлять і цей перелік можна продовжувати… – додає Миронюк.

За словами начальника, неякісне обслуговування фіксують не тільки на 43,44 та 35 маршрутах. Це ж стосується і маршруту 65, який донедавна був у числі найкращих. Тут водії можуть взагалі не виїжджати на маршрути по кілька днів: із 15 машин не виїжджає 5. Але й ті, які працюють, на маршрут виїжджають коли заманеться і так само з’їжджають.

Крім приладу GPS-контролю майже щодня у ручному режимі спеціалісти управління фіксують рух транспорту. Кажуть, відомий тільки один випадок, коли машина була на лінії, а GPS не показував, де вона.

– У нас водії вже ледь не майстри художньої гімнастики: навчилися відключати прилади. Бо ж йому не хочеться, аби стежили, о котрій він з’їхав з маршруту, чи куди поїхав в обідню пору, – додає Миронюк.

За словами перевізників, тепер водії ледь не на вагу золота. Бо некомплект по місту сягає близько півтори сотні.

– Це наша проблема, що сьогодні водії відчувають свою незамінність і користуються цим: бо виженемо – ще один автобус зупиниться. Зараз по місту стоїть 37 машин, бо просто немає водіїв. 60% транспорту мають півтора водія, в той час, коли по нормативах на автобусі має працювати 2,5 водіїв. Бо робота має бути двозмінною, – резюмує Миронюк.

Перевізники запевняють, що аби не їхні хитрощі, маршруток по місту стояло б значно більше. А так викручуються як можуть.

– Станом на 19 лютого знову поклали дві заяви на стіл – тож  прошу на колінах, щоб лишилися допрацювати хоча б до кінця місяця. За ремонти розказувати вам не буду. Бо так сталося, що розрахункова валюта в Україні  – гривня, а всі запчастини, які купуємо на автобуси – всі йдуть у валюті. Тому ціна кожного дня зростає. Не хочу говорити за паливно-мастильні матеріали. Самі бачите. І ніякий антимонопольний комітет не зупиняє того. Що є – то є. То якщо взятися разом, то можна закрити і 65-й маршрут. Щодо вечірніх виїздів. Я вас розумію, і розумію тих людей, які стоять, але ввечері виїхати – це принести собі збитки, тобто прийти додому з пустою кишенею. Хто прагне до такого? Пробуйте, навіть автобус надамо, – зауважує перевізник Василь.

Депутатка Рівнеради Любов Романюк запевняє, що зі свого боку влада робить все, аби догодити «маршрутникам»: стежать, аби дорога була розчищеною,  розширяють шляхи, аби уникнути пробок на дорогах.

– Ми виконуємо все, що обіцяли. А от з вашого боку поки ніяких позитивних результатів не бачу. Я вас прошу напрацювати єдиний механізм,  розробити графік, щоб ми точно знали, що зранку та ввечері буде маршрутка, яка привезе людей додому, – зауважила депутатка.

Зрештою, спільними зусиллями вирішили, що насправді доцільно буде переглянути графіки рухів і збільшити інтервал руху на 3-4 хвилини.  До того ж, члени комісії погодилися, що дійсно буде доцільно розглянути варіант об’єднання маршрутів №43 та №44 в один. Перевізникам, які недобросовісно виконують свої обов’язки, дали тиждень на виправлення усіх недоліків. Але за відсутності кворуму ніяких категоричних рішень комісія поки що не прийняла.

Вам також можуть сподобатись
Комментарі
Завантаження...
НОВИНИ ПАРТНЕРІВ