Хто “знімає вершки”, або Про нові тарифи у громадському транспорті Рівного

У вівторок, 13 березня, виконавчий комітет Рівненської міської ради затвердив нові тарифи на проїзд у тролейбусах та маршрутках міста. Перевізники перерахували тарифи у зв’язку з підняттям цін на електроенергію, запчастини, паливно-мастильні матеріали. Востаннє тарифи змінювали в березні минулого року, тож тепер це питання назріло знову.

Попри те, що міська рада Рівного активно фінансово підтримує розвиток комунального підприємства «Рівнеелектроавтотранс» – компенсують перевезення пільгових категорій, купують нові тролейбуси – 2017 рік підприємство завершило із мільйонними збитками. Тому, за словами начальника управління транспорту Рівненської міської Ради Віталія Миронюка, аби підприємство вдалося втримати на плаву, необхідно піднімати тарифи. Тим паче, що міста-сусіди давно підняли вартість проїзду у громадському транспорті, лишився тільки Луцьк, та й той почав рух у тому ж напрямку.

– Основні причини, які спонукають переглянути тарифи: зростання зарплати, це найперше, а ще – катастрофічне зростання вартості електроенергії. Якщо у 2016 році вартість одного кіловата енергії була 99 копійок, то на сьогоднішній день вона складає 2,58 копійок і має тенденцію до зростання. До слова, з 1 квітня очікується зростання на 16%. Відтак наше підприємство у 2016 році платило 9 мільйонів за електроенергію за рік, а за 2017 рік заплачено 19,23 мільйона гривень. Це катастрофічні цифри, які тягнуть за собою неможливість утримання цього підприємства на плаву, враховуючи навіть серйозні суми компенсації за пільгові перевезення, – розповідає Віталій Миронюк.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:  Не до жартів: у Рівному знову піднімуть вартість проїзду

За даними управління, за 2017 рік підприємство витратило 65,472 мільйона гривень. З них зібрані власні доходи сягнули 27,197 мільйона гривень. Компенсація із міського бюджету за перевезення пільгових категорій сягнула 33 мільйони гривень. Ще 2,113 мільйона гривень –  це компенсація за перевезення учнів та студентів, які мають 50% знижку на проїзд у тролейбусах Рівного. Загалом у 2017 році підприємство завершило роботу зі збитками в сумі 3,153 мільйона гривень.

– Враховуючи все це і той факт, що підприємство впродовж останніх двох років дещо оновило рухомий склад – придбали нові тролейбуси – і рівень обслуговування дещо покращився, вважаємо за доцільне з 1 квітня ввести тариф у сумі 3 гривні, – додав начальник управління транспорту.

За підняття вартості проїзду у тролейбусах члени виконавчого комітету проголосували практично без обговорень. Мовляв, комунальному підприємству треба допомагати.  Та далеко не однозначною була позиція членів виконавчого комітету в питанні щодо підняття тарифів у маршрутках.

– На ім’я міського голови надійшло звернення від перевізників, що працюють в місті Рівне. Вони надали розрахунки щодо необхідності підняття тарифу на перевезення пасажирів аж до 6 гривень у зв’язку із значним підвищенням вартості пального – практично на тридцять відсотків. А ще збільшилася мінімальна заробітна плата, відповідно, зросли і відрахування, подорожчали шини, акумулятори і так далі. Відповідно до загальноприйнятої методики встановлення тарифів, перегляд вартості проїзду повинен розглядатися, коли вартість пального зростає більше ніж на 10%. Зважаючи, що у нас зростання відбулося на 30%, то ми змушені були зробити перерахунок. До того ж, у нас ситуація з маршрутками далеко не приваблива: водії поїхали працювати за кордон, де заробляють в рази більше, ніж в нас. А маршрутки, які їздять містом, далеко не нові. Хочу зазначити, що з 2014 року жодного нового автобуса на маршрутах Рівного не з’явилося,  – розповів Віталій Миронюк.

Розрахунки підприємців та розрахунки управління транспорту були направлені в Антимонопольний комітет. Звідти управління вже отримало відповідь: «економічно-обгрунтований рівень тарифу не повинен перевищувати 5 гривень».

На таке повідомлення негативно відреагував член виконкому Василь Царук. За його словами, вартість пального зараз нижча, ніж була вказана у розрахунках.

– У наших баронів-маршрутників немає ніякого контролю взагалі… Та і це не все: вже є і GPS, а їздять на маршрутах, як і їздили. На трьох-чотирьох маршрутах водії працюють, а решта закінчують роботу після години пік. «Знімають вершки». А ще був період, коли пальне здешевіло, тоді чогось жоден перевізник не просив переглянути тариф! Вони хочуть працювати мало, а заробляти багато, – зауважив чоловік.

Про те, що маршрутники раніше з’їжджають із маршрутів, в управлінні знають: спостерігають за цим свавіллям за допомогою GPS-навігаторів. За словами Віталія Миронюка, на 14 маршрутах після 19-20 години немає жодної машини. З цього приводу створили комісію, робили аналіз роботи перевізників по вулицях Біла, Млинівська, Олексинська. Викликали перевізників, спілкувалися з ними, але всі розводять руками і нарікають на відсутність водіїв.

– На сьогодні у нас є нерентабельні маршрути 43 та 44, на них дали дотацію – погашення затрат на перевезення пільговиків. Але на сьогодні навіть із дотацією не хочуть. Більше 46 автомобілів стоїть без водіїв. Бо ж за кордоном можна заробити значно більше, – розповів перевізник.

Згадали члени виконкому і про обіцянку перевізників утримувати свій транспорт у належному стані.

Зрештою, після тривалих обговорень, члени виконкому зійшлися на думці, що тариф піднімати варто. Мовляв, це крок на підтримку маршрутників і разом з тим – підтримка КП «Рівнеелектроавтотранс». Адже зберігається паритет (2 гривні) між цінами на квиток в автобусі та тролейбусі.

Тож, з 1 квітня, у День сміху, рівняни та гості міста за проїзд у тролейбусах платитимуть 3 гривні, а у маршрутках – 5. Востаннє тарифи на проїзд у громадському транспорті Рівного змінювали 17 березня 2017 року. Тоді вартість квитків у громадському транспорті зросла на 50 копійок і сягнула 2 гривень у тролейбусах і 4 гривень у маршрутках.

 

Вам також можуть сподобатись
Комментарі
Завантаження...
НОВИНИ ПАРТНЕРІВ